war2.hu

Counter Strike letöltés

Mesterséges intelligenciát akar bevetni a Valve a csalók ellen

2017-02-19 Hírek No Comments


Manapság az online játékok képviselik a videójáték-eladások legnagyobb szeletét, és a megjelenés után is jellemzően ezek a játékok hozzák a legtöbb pénzt – nem véletlen, hogy mára szinte valamennyi kiadó erre helyezi a hangsúlyt.

Hiába azonban az újabbnál újabb címek, a műfaj királya a Valve, akit a Blizzardon kívül kevesen tudnak megszorítani a „kinek van népszerűbb MMO-játéka” versenyben.

Habár a piacot megfigyelve úgy tűnik, egy-egy ilyen online játék garantálja a nagy bevételt, egy dolog mégis gátat tud ennek szabni, ez pedig a csalók.

A napokban egy, a CS:GO Reddit fórumán történő beszélgetés során valaki megkérdezte a fejlesztőket, hogy miért nincs valami automatikus észlelés a spinbotok használói ellen (ezek lényegében botok, amelyek az automatikus célzás mellett folyamatosan egy helyben pörögnek, ezáltal szinte konstans 360 fokos látószöggel rendelkeznek, és szinte legyőzhetetlenné válnak). A kérdés abszolút jogos, lévén egy ilyesfajta emberfeletti mozdulatokkal operáló játékost egy egyszerű kóddal is könnyű lenne észlelni.

A Valve Reddit szóvivője reagált erre. Ő is beismerte, hogy tényleg egyszerű lenne ezeket a csalókat gépileg kiszűrni, de nem ez a legjobb megoldás. Szerinte ha bevezetnének egy ilyen rendszert, az igazából egy nagyon hosszú és elkerülhető versenybe kényszerítené a csalást készítő programozókat és az azt detektáló rendszert fejlesztőket.

Véleménye szerint egy mesterséges intelligenciára épülő rendszer lenne a megfelelő válasz – nemcsak erre, hanem az összes csalásra. Ez a rendszer képes lenne a teljesen nyilvánvaló eseteket is azonnal észrevenni, mint például a spinbot, de az olyan célzásrásegítéseket is ki tudná szűrni, ami sok esetben csak úgy hat, mintha profi lenne az azt használó játékos.

Ennek a rendszernek egyelőre egy nagy hátránya lenne, az üzemeltetés. Egy ilyen összetett és bonyolult szoftver szinte kizárt, hogy valós időben, a meccs közben tudjon működni, úgy, hogy a játék továbbra is játszható maradjon. Kizárásos alapon marad az, hogy a program a játékok log fájljait, demóit elemzi majd, de még ehhez is egy több ezer processzorból álló szerverparkot kellene a Valve-nek fenntartania.

Jelenleg a Counter Strike: Global Offensive-ben egy Overwatch nevű rendszer üzemel, ahol önkéntes játékosok a játék által rögzített meccseket néznek, és döntenek arról, hogy csalt-e az illető vagy nem. Ez a megoldás azonban nem mindig jó a profi csalók ellen, hiszen a nézők semmilyen, a szerver által esetleg rögzített nyomhoz nem férnek hozzá, csak a videót látják.

Habár ez a rendszer is korszakalkotó volt a megjelenésekor, nem kétséges, hogy ezzel az új – és az Overwatchon már tesztként alkalmazásban lévő – intelligens cheatszűréssel a Valve ismét magára vállalta az úttörő szerepet, ahogy azt már tette számtalanszor a fennállása óta.